tisdag 4 februari 2014

borneo baby

En natt på flygplatsen slutade i en perfekt planering över Borneo, ett Mc donaldbesök och en hel del övertrötthetsgarv. Fick några fantastiskt spektakulära filmiddeer som tyvärr inte går att visa, samt några som inte genomfördes. Tur att det är fem timmars väntetid i KL påväg mot Langkawi då...

Efter två timmars sömn på en bänk mellan 4 och 6 vaknade ialla fall jag upp i den fetaste dreggelpöl jag sett. Bräcker till och med Perrans strimma ner på axeln påväg från Rom, och då är den stor. Gott sov man ju i alla fall, vilket man även gjorde på flyget till Kuching där vi är nu.

Här har vi sovit bort typ 6 timmar, strosat runt, prtat svenska med hostelägaren som är svensk och har bott här i 7 (?) år! Jag förstår henne. Kutching är en supermysig och precis så jag hade tänkt mig Malaysia med sina söta transvestiter till servitörer, inkastningsfritt och slitna hus. Supersött.

I motgon blir det uppgång klockan 8 för en tvådagars tripp till Longhouses vilket var svindyrt men det vr det värt då vi inte vill ha det allt för tillgjort och turistigt... En Auissesnubbe hade blivit rekomenderad att ta oss dit men när vi gick dit för att prata var det svindyrt och han sa saker som " gå inte till de next door för you will be the only whites there.." vilket resulterade i att vi reste oss och gick just, next door. In your face Aussiesnubbe.

Dagens bortslarvning : En jacka som jag får hämta på vägen hem igen. Det vart lite bråttom till flygplatsen igår och både jag och Erica tittade på den och tänkte att det var någon annans, men mitt i dreggelpölen får man en snilleblixt och inser att det kanske var vår jacka trots allt.

Men oroa dig inte mamma. passet hänger fint runt halsen.






1 kommentar: