torsdag 26 januari 2012

val, alla dessa val

Varje val vi gör påverkar vår framtid. Om det är ödet att vi gör de val vi gör kan jag inte svara på, men man kan tro. Jag själv tror mest att valen vi gör påverkar vårt öde, inte tvärtom. Vi har ett öde i slutet men det är våra val som bestämmer hur vi tar oss dit.

Olika val får olika konsekvenser, och man kan inte låta bli att undra hur livet hade varit om man hade valt en annan skollinje eller tagit en annan väg hem från en kompis en sen kväll. Jag ångrar många val jag har gjort, men jag antar att jag med detta har lärt mig vart gränserna går, och trots att jag ångrar det nu kommer jag vara tacksam för dessa val längre fram i livet.

Är ödet förutbestämt är det bara att gå med strömmen så kommer allting lösa sig tillslut. Jag kommer komma fram till mina mål när tiden är inne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar