torsdag 26 januari 2012

Yogafrukost

Jag har säkert skrivit det här förut men här kommer i alla fall receptet på världens godaste frukost. Nej det är inte Yoga till frukost, men det är säkert lika hälsosamt som Yoga.


1 apelsin
1 Banan
1 äpple
1matsked solrosfrön
1 matsked pumpafrön
1 matsked oskalade sesamfrön
1 matsked krossade linfrön
1 tesked kanel
1 tesked mald ingefära
1 tesked gurkmeja
1 kryddmått bockhornsklöver

Skiva frukten och blanda allting till en härlig blandning som man sedan äter till Fil eller yoghurt. Mums för magen , mätt nästan hela dagen.

Detta recept kommer från en gammal vän till familjen och de äter det varje morgon. Vi tackar för receptet.

Jag tycker inte om att ha apelsin i, jag tror inte jag tycker om apelsin över huvud taget... så jag dricker ett glas juice till för att kompensera. Sedan brukar jag ha i lite vad jag vill. Russin är gott och lite bär kanske. Plommon fick det bli i dag. Bockhornsklöver vet jag inte ens vad det är, det är väldigt svårt att få tag i så den hoppar jag. Jag är ju dessutom fattig student, så man kan inte få allt.

Testa det! Det tog dock ett ganska bra tag tills jag började tycka om det. Jag hade tydligen en matsked av alla kryddor istället för en tesked. Gör inte det misstaget. Inte gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar