måndag 19 december 2011

snart tystnar musiken

Jag tror inte någon har missat så mycket bättre. Programmet kom i perfekt tid, jag behövde verkligen uppdatera min musik. Alla vet ju att söker man på en bra låt man just hört, spanar man även in andra låtar som artisten gjort. 

Att artister ska tolka andra artisters låtar är väldigt spännande. Personer som man inte annars lyssnar på kan bli jättebra för att de gör någon annans låt. De kan även tvärtom, en låt man förut tyckte var sämst kan i det här läget bli hur bra som helst. Speciellt om favoritsångaren gör om låten. 

Vi kan ju börja med Mikael Wiehe. Jag har aldrig varit särskilt imponerad av honom, jag har istället tyckt att han var dryg men ändrade mig lite när hans dag var slut... han har dessutom skrivit några fantastiska låtar. 


Timbuktu (min framtida man) gjorde sin egen tolkning av den som är helt underbar. 

1 poäng till utmanaren

Har någon hört låten om titanic? Har någon sett filmen? Låten är mitt i prick och jag älskar den. Jag minns när vi fick sjunga den här på musiken när vi var små. Vi tyckte den var jättebra men trots att den var på svenska, förstod vi inte texten. Det var först nu som jag hörde den igen som jag insåg vilken underbar låt det är. 


För denna tolkning står E-type 

1 poäng till Wiehe

Sedan har vi, Vem kan man lita på

Ingen låt för mig, men jag beundrar Lena PHs version. Hur hon gjorde om den. 

1 poäng till utmanaren

Näste man till rakning, Eva Dahlgren. Finns inte så mycket mer att säga... Lyssna vettja. 

Kom och håll om mig

Det här är nog min favoritlåt genom hela programmet

Ännu ett poäng till Utmanaren
Det är dock som två helt olika låtar. 

Den enda gången som Laleh faktiskt imponerade mig var på Eva Dahlgrens dag. Den här gjorde flickan bra. Men poängen går ändå till Eva. 


Tomas Ledin tycker jag har varit en flopp genom hela programmet nu när jag lyssnar igenom låtarna. Nej tack, inget Ledin till mig. 

Här är den låt jag fastnade för först. Trodde först han hade skrivit den själv innan jag såg att det var Ledin. 

Den sista jag tänker nämna är förstås Timbuktu. Jag har alltid gillat honom och Vilken kille han är!! han är hur gullig som helst, har jättebra musik och är dessutom en pudding. Jag gillar alla hans versioner utom en som jag inte minns vilken det var! 

Jag tycker att Eva Dahlgren lyckades med sitt bidrag denna dag. Hon är speciellt och en klass för sig. Jag gillar den. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar