torsdag 6 mars 2014

Natt morgon dag kväll

Ni vet den där känslan när man vaknar och allting går som på räls trots att man egentligen borde stressa ner sig lite mer än man gjort? En sådan dag var det igår. Jag vaknade och gick upp vid 6, åt en något stressig frukost i form av det där goda kallat bananpannkaka, och gick sedan till tåget. Kedjan på cykeln hoppade men jag fortsatte ner för backen i full gas för att hinna med tåget. På tåget satt jag och skrev rent anteckningarna från föreläsningen dagen innan och drack en kaffe från pressbyrån, (mamma och pappa, jag önskar mig en kaffemaskin i förefödelsedagspresent) i godan ro och lyssnade på mannen bredvid som snarkade högt och ljudligt och det lät som han sov underbart skönt.

I skolan en timme innan lektionen började, renskrev jag fortfarande anteckningarna från gårdagen och insåg att jag ssnart var klar med anteckningar från "humanbiologi 6" men att jag hade nummer 1,2,3,4 och fem kvar att ta igen. En uppenbarelse som i vanliga fall hade gjort mig panikslagen, men med Imagine Dragons låt "Nothing left to say" kändes allting ändå så lätt på något sätt.

Hela dagen gick i lätthetens tecken, fick jag ont i huvudet drack jag hinkvis med vatten, förstod jag inte föreläsningen tog jag en vända på google, och var jag hungrig köpte jag en banan. Gårdagen gick verkligen inte att förstöra och jag kan inte komma på vad det var för speciellt som gjorde den så magiskt bra. Konstigt det där men ska försöka behålla den känslan idag också.

Kvällen avslutades i alla fall med PopQuiz på Black Pearl, ett två timmar långt samtal med Mollpan (hon är bra bra hon) och rullning av chokladbollar. Både vanliga och ovanliga. Vill ju inte göra mannen i huset besviken två gånger på samma vecka. Raw-bollarna var förövrigt väldigt goda!! Men det är ju nötter i dem så jag vågar inte äta dem i skolan då jag inte vet allergistatusen på en av grabbarna i klassen.

Oh well... Fick sovmorgon idag då ett sms klockan 6 kom där det stod "Snälla, ligg kvar i sängen när jag kommer hem!" från Perran som jobbat natt, och jag kunde liksom inte låta bli att göra som ha sa. Det ångrade man ju direkt då han var som en isbit och snodde all min värme jag samlat på mig under natten, men det var en lession learned.

Nu blir det Bananpannkaka, plugg och senare lite StenaWork!


Snofsan njuter på fjället. Som jag för deras skull vill ta med dem hem så de får springa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar