söndag 2 februari 2014

shopping, crepes och ont fötter

Det här med jetlag har jag aldrig upplevt förut. Not a plessant surprise! Jag vaknade först halv 2 klarvaken men lyckades tvinga mig själv till söms för att sedan vakna klokan 4 och vara klarvaken. Det är helt sjukt vilken konstig känsla, men detta löste sig ju med lite boendeletning på Koh Lipe och sedan lite prat med både Perran och Hanna. Tacka gudarna för tidsskillnaden när man inte kan sova!

Hostlet vi bor på är mysigt (guldstjärna till Elina som bokade) och ligger mitt i "den säkra" smeten. Jag och Erica delar rum med en Holländare som jobbar som arkitekt i Shanghai och bara är här över kinesiska nyåret, samt en Amerikanska som jobbar i Istanbul och bara är här för att hälsa på en kompis, men som råkar vara ute och flyga just denna dag (han är pilot, kompisen alltså).

Så nu vet ni det!

Idag har vi sovit till 10 fast vi ställde klockan på 8. Åt en kullinarisk frukost i form av vitt rostbröd med sylt. Yummy! Vi har strosat i gallerior som just nu bara råkar ha REA på grund av nyåret... Fasen. Sitter i skrivandets stund med en ny outfit. Jag som inte har mer plats i väskan. Det bästa köpet var min löpardojjor!! Vilka pinglor. Tänker dock inte säga hur mycket de kostade för jag är inte säker på att jag gjorde en bra deal... men de är sköna och shnögga så jag är glad ändå!

By the way kostar äkta converse 300 spänn för vuxna och 200 för barn vilket är perfa då jag kan ha barnstorlekar!!! Men det får bli på vägen hem för väskan är som sagt tom......

Nog om shopping, Vi blev nekade Petronas towers då biljetterna var slut (vilket vi hade räknat med), men vad vi inte räknat med var att det var stängt i morgon......så världens förut högsta byggnad blev det inte för oss.

Vi har även hunnit central market vilket inte var så imponerande. Hade hoppats på massor av dåliga kopior man hade kunnat prutat ner till under kronan, men icke! Vi hittade dock ett Crêpesställe med japanska crêpes som Tilda tipsade om med banan, vanilj och brownie som var to die for!! Så det var glada miner ändå.

Resten av kvällen blir först chill nu sen nattmiddag och sen troligtvis utgång. Måste ju prova storstaden!! Och lugn mamma. Öl på flaska blir grejen, för Molly, jag glömde spriten hemma.... Det var nog allt!!

MOLLY!! jag får inte till ljuset på bilderna! Det är alltid ett bakljus (?) eller vad det nu heter. Mindes ju ordet idag... aja. hjälp mig.

Tack och hej!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar