torsdag 27 september 2012

Mål som är svåra att hålla

Jag har tagit det svåra beslutet att försöka sluta med något som jag gjort så länge jag kan minnas och har blivit till en del av mig. Nej, det är inte att sluta röka. Inte heller sluta bita på naglarna utan att försöka småäta. Vill förstås poängtera att jag varken röker eller biter på naglarna för de som trodde det..

Småätning har alltid varit en del av mig. Trots att jag försöker så kan jag komma på mig själv med någonting ätbart i handen som jag redan ätit halva av helt utan att jag tänkt på det. Ni vet den där känslan när man tror att någon annan har ätit upp ens macka eller kladdkakan på pause, en riktig klassiker i mitt liv. För någon dag sen hade ett gäng som haft fångarna lämnat kvar en hel skål med kålor ( kolor?) i papper, typ dumle och sånt och jag kom på mig själv efter att gästerna hade gått att det låg en hel hög med tomma kolapapper som jag hade ätit innehållet ur under kvällen utan att jag själv tänkt på det alls. Herregud. Vet man inte ens att man käkar finns det ju ingen njutning och därmed ingen anledning ju?

Sen det här överätandet av allt som har med socker att göra är ju en annan femma men först och främst småätandet. Har gjort några halvhjärtade försök men misslyckats rätt hårt. Ni ska veta hur svårt det är när man jobbar runt mat heeeela tiden!!!

Självdisciplin Elina, självdisciplin! Wish me luck ✌

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar