torsdag 20 september 2012

Ett dygn vridet rätt

Efter att ha jobbat till stängning så länge jag kan minnas, är standarden på sömn ungefär från tre halv fyra och 6 timmar framåt. Igår kom jag till Jönköping vid halv 8. Checkade in på rummet hungrig som satan och visste inte när de andra skulle komma så af drog på matjakt då inte ett enmansbord på restaurangen kändes så lockande..

Väl ute ur hotellrummet ser jag i fjärran en stor MAXskylt tillsammans med burgerking. Då jag inte ätit annat än en smoothie och en banan på dagen så kändes en maxhamburgare som den mest fantastiska trerätters. Trixar mig in i ett industriområde med skylten som kompass för att sedan upptäcka att industriområdet är inhängnat på alla sidor utom den jag gick in i från och att Max ligger på andra sidan av både en järnväg och en motorväg. Bara att traska den stora omvägen tillbaka ännu hungrigare än förut och till råga på allt började det regna. Underbar start.

Traskandes där i regnet uppenbarar sig tillslut en pizzeria. Hallelujah! Kör en HV71pizza dagen till ära då det tydligen var elitseriepremiär för hv på arenan bredvid hotellet. Pizzan fick man dessutom 10 spänn billigare om man körde hämtpizza. Som hittat! Traskar nöjt tillbaka till hotellet, trycker i mig nästan hela pizzan tittandes på bonde söker fru på play. Ååååh vilket underbart program!!

Väntar lite nervöst på att min roomie som jag aldrig träffat ska dyka upp och tillslut står hon där i dörröppningen precis när Bond-Bengt sagt något charmigt och jag är mitt i en Asgarv.

Väldigt trevlig tjej som också var från alpint och vi pratar, tittar på breaking news sen somnar. Vilket resulterar att jag ligger här nu klarvaken klockan 7 och har varit vaken sen 6. Vad gör man? Kan inte gå upp heller för att hon inte ska vakna . Facebook, twitter, instagram.... Måste nog ta upp bloglovin igen.

Kanske helt ljudlöst ska ta mig en dusch. En inte så trevlig odör steg till mitt huvud när jag lyfte på armen. Är ganska säker på att det är jag..

Jaa.. Joo... Det är jag. Perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar