torsdag 30 augusti 2012

Talandets kraft

Jag har alltid velat vara en bra talare men har aldrig nått hela vägen fram. De runt en säger att det är en sak man kan träna sig till. Detta verkar vara svaret på allt? Men kan man verkligen träna sig till allt? Visst man kan bli starkare, bättre på att dansa eller snabbare när man springer men att tala tror jag är en egenskap man delvis föds med, men visst kan man bli bättre. Jag har tränat på att tala hela min skolgång och visst, man har väll blivit bättre men jag är ingen bra talare för det.

Vad krävs egentligen för att ett tal eller framträdande ska bli bra? Ja, det har jag undrat sen jag nationella proven i nian, men inte blev jag klokare inte. Jag är inte rolig, jag har inte den gåvan att binda en grupp människor med mina ord. Det kan jag bara på papper. Tänk om jag en dag vaknar upp och har fått den fantastiska gåvan? Vilken dröm.

Efter lite webcambilder som jag aldrig kan få nog av bär det av mot lite jobb fram till sena natten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar