tisdag 14 augusti 2012

semester är bra för själen har jag hört


Efter två veckors efterlängtad semester är jag nu tillbaka i Väröbacka för en ny start och en förhoppningsvis piggare Elina, och jag lovar att på den här tiden har det hänt mycket, men ändå inte.

Ni vet hur kroppen kan reagera på de första avkopplande dagarna med att spåra ur. Detta hände men botades med lite kusinmys, OS och lite sömn. Alldeles lagom till torsdagen och avresan till Falun blev allting bättre och helgen där var inget annat än bra.

Sedan bar det av hemåt till vackra Härjedalen. Det var nära bristningsgränsen när pappa kom och hämtade mig på taxiplan. Självklart var jag starkt och klarade mig hela vägen hem. Väl hemma har vi tagit en spännande tur till knallen med Molly i bara strumplästen...

chillat i "backen" med reafynd 







Foto: Håkan Myrestaf

Vi har käkat middag på Veras.. 

Trippat till Sveg för att hämta Olle... 

Tagit den årliga lilla turen upp på Mittåkläppen... 
Även denna bild är Håkan Myrestafs förtjänst. Även känd som pappa. 

Var det något mer tro?
Justja, jag missade finaste Elins tårtkalas i Östersund, men det gick verkligen inte ihop. Prutt  på det. verkligen. Skickar en slängpuss till flickorna och hoppas att i alla fall någon av dem ser. <3

Sedan har fina far fyllt år. Inte dåligt, så det firades med paket och självklart middag lagad av döttrarna i form av rotmos och fläsklägg. Mumms! Måste säga att vi var några fantastiska kockar den kvällen. 

Som en sista present den kvällen slog vi in en bild på hans finaste döttrar (och enda) som han kunde ha på valfri plats. Kontoret i Stockholm blev enligt födelsedagsbarnet det perfekta stället, och visst håller vi med. Klart man vill skryta om sådana vackra donnor. 

Foto: Olle Hedgren

Sist men inte minst vill jag även uppmärksamma denna person 
Och ja, det är så klart mig själv jag syftar på.... fast ne. 
Att hitta både en hunk på insidan och utsidan (vilket självklart betyder att personen har så många bra egenskaper både på utsidan och insidan) är svårt i dessa tider, men jag har absolut lyckats, och dessutom lyckats få honom på kroken. Lyckligare flicka får man ju leta efter. 
What a catch 

Foto: Molly Myrestaf 

Jahapp, det var den semestern det. Tack för mig och tillbaka till verkligheten! 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar