tisdag 14 augusti 2012

Amor Vincit omnia

Trots att det var sista vilodagen idag, kunde jag inte sova längre än till 8. Det är skandal jag vet. Dock har man hunnit med mycket som man skjutit fram alldeles fööör länge.

1. longboarda och handla frulle

2. Lite morgonstyrka (what did that come from?)

3. Frulle! Den frukost som ingen tycks vara så imponerad över, men jag ska säga er att den faktiskt är väldigt god. En något mindre portion havregrynsgröt blandat med en god fruktyoghurt, en skvätt apelsin/äppeljuice och sedan valfri frukt. Favoriten är Grape eller mango men vanligtvis blir det nektarin och banan.
Knepet ska jag säga er, är att inte tänka att det är gröt utan något helt nytt och spännande i frukostväg. Det var Mika, en vän som en gång introducerade detta för mig och jag har inte förrän månader senare vågat prova. Men det var Gott. Okej??

4. Boka klipptid kl 11 i morgon. Måste komma på hur frillan ska bli. Det är alltid lika svårt...

5. En springtur för att hämta bilen hos kussen, men jag tycktes missa avfarten in i skogen så det blev drygt 30 minuters omväg. Kanske lika bra med tanke på hur tom mitt träningsschema har varit den senaste tiden. Eller rättare sagt, sedan påsk.

6. få bukt på Ekonomin. Det är svårare och tråkigare än man tror men nu har jag i alla fall ett "framtidskonto" som jag verkligen ska försöka att inte nalla från när något roligt lockar... Men vi vet ju alla hur fantastisk min självdiciplin är...

7. Städa huset. Inte hela huset förstås, men köket, vardagsrummet och soffgruppen på altanen som fick sig en genomskrubbning.

8. Bloggfix. Ja, visst är det fint och ROSA. Lite för rosa egetligen men mamma sa att det inte gjorde någonting, så jag lyssnar på henne.

Mamma köpte med sig kräftor hem så vi har haft vår egen lilla kräftskiva på altanen. Man behöver inte vara ett helt partygäng för att ha kräftskiva, vi klarade oss alldeles utmärkt.

Det var nog min dag. Inte så pjåkig faktiskt och det är fruktansvärt skönt att ha koll på livet.

Satt ju faktiskt också att knåpa i hopp min tatuering som jag drömt om så länge. Paint är bättre än många tror kan jag lova. Detta är nog om inte den rätta i alla fall en stark kandidat. Men jag ska suga på den karamellen, man ska ju faktiskt leva med den hela livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar