onsdag 11 april 2012

minnen att spara för livet


Det är inte alla som minns frälsarkransen. Det där lilla pärlarbandet man gör när man konfirmeras och som man sedan lägger i en låda för att glömmas bort. I mitt fall är det annorlunda. Frälsarkransen för med sig minnen som jag aldrig kommer att glömma. Minnen från det ställe jag, som många andra kallar ett andra hem. Sundbornsgården.

Detta fina armband har jag på mig när jag vill minnas allt som jag saknar, och även för att få en känsla av gemenskap och kärlek trots att jag är ensam.

Armbandets tre finaste pärlor är hemlighetspärlorna. Jag har alltid tyck att det låter fint när man säger att man ska förvara sina hemligheter i dem, men har som aldrig förstått hur. Jag har nu insett att de saker jag inte vill berätta för andra men som jag vill minnas och fundera över blir jag påmind om när jag ser dessa tre vackra pärlemorskimrande pärlor. Dessa tre ska från och med nu få bära med sig mina speciella minnen och funderingar och jag vet precis vilka som platsar där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar