söndag 29 januari 2012

These sundays

Helgen är slut och i morgon bär det av mot Ö-sund igen. Det blev förstås jobb på tävling både i dag och i går. Jag verkar helt enkelt inte kunna hålla mig därifrån, trots att jag är helt utmattad. Haha, typ en drog...

Fick i och för sig skylla mig själv om jag var trött idag, för efter lite afterski i Ramis igår var det faktiskt dags att gå ut. Det var på tiden! På eriksgårn gick vi. Jag, Nathalie och Linnea. Det var dock liiiiiiiite för många snusk där. Det blir lite jobbigt när män äldre än pappa börjar ragga. Usch, fy och blä!!! Vinnarögonblicket blev i alla fall när jag, Julia och Tilda dansar och en snubbe kommer fram och säga " Lugn tjejer, jag skyddar er" eller nått. Jag och julia skriker och springer i väg. Helt seriösa. Stackars Tilda var inte lika snabb... men hon klarade sig gudskelov!

klockan ringde 8.00 efter drygt 4 timmars sömn hemma hos Nathalie, men det var bara att kliva upp! Dagen gick fantastiskt bra i det fina vädret. Kallt som satan men annars så! På grund av detta finfina väder bestämde jag och Jesper oss för att åka en stund i Ramis, så det gjorde vi! Jag kände mig dålig ute i pudersnön när han va med men man kan inte va bäst på allt?

Efter ett värmande bad är jag fortfarande inte varm, så jag myser under en filt och ska väll ta tag i lite plugg, medan pappa kikar på något program om Antarktis eller Arktis... Jag tänkte, åh så bra! då kan jag verkligen plugga, men så visades bilder på sälar, pingviner och små sorkar i närbild. Jag är fast! Pingviner är nog mitt favoritdjur. Stencoola!!

Nä, slutpratat!

               Här är vi då. Spännande. Svar ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar