måndag 3 mars 2014

mugcake hit och mugcake dit

Jag blir inte klok på den här "hälsohypen" som hela världen tycks ha fått.. Det är matbloggar överallt där recept utan mjöl, fett eller socker finns... Muffins eller chokladbollar finns inte längre i en onyttig och himmelsk upplaga utan nu finns de i allt från raw- till proteinversion också. För några veckor sedan hörde jag en kompis berätta att hon bakat supergoda muffins varpå en annan direkt frågade: proteinmuffins? Vad hände med choklad-och bananmuffinsen egentligen?! Är nu protein Muff in sen det självklara valet före muffinsen från himmelen?

Ja ja, det är roligt tycker jag att det är en hälsotrend som råder. Hellre det än en donkentrend liksom? Kul att folk strävar efter att må bra, och samtidigt tycker om att göra det!

Inne i den här trenden fylls för tillfället hela cyberspace av proteinbollar och mugcakes I alla former, smaker och storlekar, och man får väl prova då när det är en sådan hets. Jag menar, det gick så bra sist när bananpannkakehetsen rådde och jag var och förblev frälst.

Mugcaken var faktiskt godare än förväntat. Körde den dock lite för länge i micron och hade dadlar (autokorrekt vill hela tiden skriva sadlar?) i brist på hallon men det gick det med och det slank ner innan jag hann ta en vettig bild. I alla fall halva då mättnaden slog till som ett slag i magen. *Hauff* som Perran hade sagt!


Jo men visst, jag bjuder på den! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar