tisdag 21 augusti 2012

middagskassegästning

Jag och mamma bestämde rätt efter att hon kommit hem att vi inte ville äta middag bara hon och jag. Alldeles för personligt... Nä, men det kan vara roligt att träffa andra också så vi köpte lite mat och drog till "Moster" Rosie, som egentligen är min faster, och kusinerna för middag och chillerill. Planerade hela vägen att det skulle bli en bildbomb om den mysiga stunden men självklart glömde jag att man faktiskt behöver ta kort för att kunna bildbomba.. Smart Elina. Otroligt smart!

I alla fall så lagade jag och mamma mat med fruktsallad som efterrätt medan härskapet slipade och målade lite. Jag och mamsen har även haft serveringsskola med kusinvitamin som kommer vara både workmate och roomie i vinter. Sitter och funderar på hur less på varandra vi kommer vara efter denna säsongen...?

Kvällen där avslutades med fruktsallad och VANIJSÅS<3 Jag som skulle äta nyttigt men fuck it! Vanligsås är någonting jag inte klarar mig utan. Punkt slut.

Nu sitter jag och kollar biljetter till Falun. Fy i helvette vad det är dyrt att åka tåg. Hatar tåg. I Norge vill jag bara meddela att jag åkte mellan Röros och Göteborg för 300 norska spänn och bokade typ en dag innan. En biljett till stockholm kostar fan det dubbla härifrån och det är ändå samma land och den mest trafikerade linjen. Borde vara typ gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar