måndag 21 maj 2012

JAG HAR ETT LIV!

tredje veckan fån slutet har rullat in och jag kan ärligt säga att jag är friii från skolans alla krav, eller ja nästan i alla fall.Detta har firats alldeles för bra med en mc flurry på donken och fika med munk och kaffe hos mårten och Hannes. Känner ett konstant socker- och matsug. Är jag beroende tro? Eller gravid? Vi får ju hoppas på det första.

Nä, skämt och sido. Vi fick uppleva riktig studentkänsla för första gången idag där vi fick en dag i vetten och etikettens tecken. Självklart iklädda studentmössa. Eller några av oss i alla fall.

Jag kan nu allt från skillnaden mellan frack och mörk kostym till att dansa vals och sjunga Jämlandssången. Jag kan lova att det kittlades i magen när man för full hals även välde ur sig orden "sjung om studentens lyckliga dag..." samtidigt som den vita mössan var stadigt placerad på huvudet.

Efter skolan har Pelle varit mitt sällskap i dag och vi har bråkat om kuddar, köpt glass (till mig) och promenerat till Mårten och Hannes på frösön som bjöd på kvällsfika. Jag tror inte jag ska klaga på dagen faktiskt..

I morgon börjar jag kvart över 8 och jag är uppe alldeles för sent nu klockan 12. Tror att det är frihetskänslan som tagit en överhand. Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar