måndag 9 januari 2012

första dagen

Första dagen på den sista terminen är avklarad och jag kan inte påstå att den var särskilt ansträngande. Det konstiga är att det känns som att man aldrig varit därifrån. Alla människor man träffar känns det som man träffade dagen innan. Är det ett gott eller dåligt tecken mån tro?

Chefen halade idag upp ett rådjurshuvud ur sin svarta tomtesäck. Något som vi inte var beredda på vilket resulterade i ett dovt, "hoooooh". Efter huvudet kom ett skinn, men vi var mer beredd denna gången.

Efter den dramatiska rådjursupplevelsen tog jag och Åsa, som jag inte umgåtts med på evigheter, en tripp på stan. Jag, som inte skulle handla något köpte en randig tröja, väldigt fin. Endast 99 spänn. Som hittat i mina ögon. Tänkte även införskaffa mig ett par nya svarta byxor eftersom jag hatat de andra sedan jag köpte dem. Väl på väg att ta ett par underbara byxor som jag vet kommer spricka inom en månad, max en och en halv, kollar jag mitt saldo och inser att jag inte alls har ett så bra cashflow som jag först trott. Lite illa till mods fick jag lägga tillbaka dem och leva i mina fula byxor en månad till, om de verkligen håller så länge....

Jag har efter ett lov med dåligt samvete, även tränat två pass idag. Ett CX och ett spinning. CX var helt nytt för både mig och fristilen och efter att ha gått det några gånger, tror jag faktiskt att det kommer vara ett bra pass. Bål ska det tydligen vara, men kommer garanterat ha ont i hela kroppen i morgon.

Valberedningen till VHBK (Västra Härjedalens Brrukshundsklubb) har hängt över mig på tok för länge eftersom jag hatar att prata i telefon och be om tjänster, eller ställa frågor. Tog dock tag i det nu på kvällskvisten och det var ju inte alls så farligt som jag först tänkt mig. Varför måste jag nojja så?? Bara två personer kvar, inklusive min egen far (så det blir nog inte så svårt). Sedan kommer det stora uppdraget, att ragga nya styrelsemedlemmar. Oj Oj Oj!

Ingen bild i dag gott folk *besvikna suckar fyller universum* men i morgon ska jag allt visa mitt kap till tröja trots att ingen är intresserad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar