måndag 17 oktober 2011

släkten är värst! Nej B Ä S T

Vilken fantastisk helg jag har haft i Väröbacka med familjen och halva släkten. Påhälsande och fikning av kusin 2 och faster 1 i stallet, Presentspan i Kungsmässan där även världen äckligaste sushi inhandlades och mys med mamma i soffan. Första kvällen avslutades med musselsoppa med de nyanlända Molly, Jesper, Stefan och Nuffe.

Dag 2. Lördag och även Mollys födelsedag är en dag jag kommer minnas väldigt länge. Firande och muffins på sängen inledde denna dag och Molly kan inte prata om annat än den röda ukulelen som Jesper införskaffade. Att den sedan var glittrig och hade en delfin på sig blev ett stort plus. Efter att alla har "raket"duschat bar det av till kungsmässan igen. Tror att vi är på väg att bli stammisar där. Innan det Sprack mina favoritbyxor som jag har haft i max en månad. Självförtroendet sjönk till 0 och jag var lite halvdepp och överkänslig hela förmiddagen men det tycker jag att man kan förstå. Molly, dagens huvudperson blev stolt ägare till nya snygga vinterskor, en halvduk och ett par vantar. Elina och Molly, de stora mösstylisterna prickade rätt på en oemotståndlig mössa till Jesper. Med lite övertalning gjorde han som vi ville. Förstås. Till mig Själv blev det inga nya byxor. Inga sitter bra. WHY OH WHY? nu är man tydligen opropetionerlig enligt byxdesignarna.

Middagsgästerna kom alldeles för tidigt, kusin 3, kusin 5 och faster 2 (även kallad moster för att det låter mysigare enligt henne). Början av en galen kväll började här. Vi lagade middag och väntade i en evighet på kusin 2 och 4 som tydligen hade varit tvugna att vända. Middag, tårta och en massa skratt fyllde det lilla huset och det bar sedan av mot faster 2. Kusin 3 fyllde nämligen hela 18 bast efter tolvslaget och det skulle förstås firas. Ett skämt fick mig och Kusin 2 att hänga på vilket skulle sluta i kaos.
En galen men nostalgisk biltur med kusse 2, ett polismöte, ett glömt ID (av mig) och ett glömt pass (av Jonatan, snart 18åringen själv) senare satt vi där skrattade och sjöng och väntade på att klockan skulle bli 12. Det var totalt kaos och därmed en helt vanlig dag i denna släkt men kvällen slutade riktigt bra, i allafall för min del och jag kan inte annat än att säga att min släkt (och min mamma som for fram och tillbaka till Göteborg bara för att jag och Jonatan är de slarvigaste som går i ett par skor) är BÄST.

En bra helg helt enkelt. nattåg är förövrigt bäst. Men det ankom till Östersund 06.00 i morse så det var rakka vägen i säng och jag vaknade sedan 5 timmar senare. Vad denna lediga dag har att bjuda på tar vi senare.
Puss och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar