onsdag 21 september 2011

Wordfued

En labyrint av ord och bokstäver som har fått hela Sveriges smartphonevärld att stanna till. Alla spelar Wordfued med ursäkten "jag är beroende" och visst är det sant. Jag menar, vem har inte fastnat i det där ordträsket istället för att plugga, sova eller lyssna på lektionen.

Att till och med och med tv-världen har dragits med i denna stora trend är lite... jobbigt? Ja. Förvånande? Nej.  Förra veckan gästades Nyhetsmorgon till och med av den svenska mästaren i spelet och lockorden var då "kan du bli Sveriges nya mästare?

Även succéprogrammet Breaking News med Filip och Fredrik säger "4000 likes på Facebook så spelar Filip wordfeud hela programmet i morgon!" Självklart blev det just så också, 4000 likes innan programmet var slut och morgondagen fylldes av nya spelare som såg en liten liten chans till publicitet.

Uppfinnaren till denna fantastiska app borde hyllas för sin genialitet för jag, som ALLA andra har funnit en ny aktivitet och ett nytt samtalsämne. Överallt hör man "åh, jag har bara Q kvar, vad ska jag göra?"
Men vad händer när denna trend är över? Kommer vi minnas wordfued som vi minns neonfärger och benvärmare från 80-talet eller kommer denna förhoppningsvis kortvariga trend glömmas bort så som varje års idolvinnare glöms efter några veckor i rampljuset?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar